15 d’oct. 2010

LIONESES AMB NATA

Per la Dolors

INGREDIENTS

Massa:
500 cc d’aigua
250 gr. farina
6 ous
120 gr. mantega
2 polsims de sal
½ cullerada de cafè de llevat

Nata:
1 pot de nata per muntar
3 cullerades de sucre
1 polsim de vainilla

Xocolata fondant de cobertura

(Es necessari una mànega pastissera.)


PREPARACIÓ
 
Es posa a bullir l’aigua amb la mantega i la sal. Quan aquesta bull s’hi tira la farina i es va remenant fins que la pasta es desenganxi. Llavors es deixa refredar la pasta damunt el marbre, quan aquesta està tèbia es posa en un bol i s’hi tiren els ous un a un, remenant a cada ou a mà o amb la batedora de pastels fins que quedi tot quallat.
Es posa la massa a la mànega pastissera i es va fent boletes petites recargolades (forma de cargol).
Es posa a la safata del forn paper de plata i amb un pinzell s’unta d’oli. Es fiquen al forn a 120ºC,  durant 20 m. més o menys.

Mentrestant es fica en un pot, nata, sucre i un polsim de vainilla i es munta la nata. També desfarem xocolata de cobertura al bany maria.

Quan les lioneses estan ben fredes, es tallen els caps i s’omplen amb la mànega pastissera de nata, es tapen i s’hi tira xocolata fondant de cobertura per sobre.

Consell fer les lioneses petites perquè creixen el doble
 



4 comentaris:

  1. Que bones q estàn!!!!
    Jo quan les vaig fer, vaig afeguir una mica de xocolata per fondre, a la nata montada, d'aquesta manera per a la gent que no li agrada la nata també poden disfrutar d'aquest postre. I per la decoració de sobre hi vaig posar caramel líquid.

    ResponElimina
  2. La veritat és que si que estaven boníssimes!, t'ho dic jo que les vaig tastar!!!.
    Segurament a la teva manera també deuen ser boníssimes!, perquè no les fas un dia i ens passes la recepta i ho publiquem?
    Gràcies

    ResponElimina
  3. Si que fan bona pinta sii...
    Jo, un truco que tinc, és que quan fas la massa de les lioneses com que en surten moltes, les congelo i sempre en tens, i quan les treus queden igual de bones.

    ResponElimina
  4. Gràcies pel teu consell Montse, és una bona idea.

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!