14 de des. 2010

LLUÇ AL SAFRÀ AMB FRUITS SECS

Per la iaia Montse



INGREDIENTS (4 persones)

2 llúceres de 200 a 250 grs.  a mig tallar
1 ceba gran
2 grans d’all
1 albergínia petita
1 carabassó mitjà
1 caixeta de safrà
1 raget de vi petit
2 fulles de llorer
15 ametlles  torrades                                               
10 gr. de pinyons
1 raig d’oli
1 polset de sal
1 polset de pebre vermell

Pel fumet:
    ½  porro
    1 patata 
    1 fulla llorer
    1 ceba
     ½ carbassó

PREPARACIÓ

Es fa tallar el lluç a la peixateria sense acabar de partir.
Es talla la ceba fina i es potxa, s’afegirà, l’albergínia i el carbassó ja tallats a rodanxetes primes i a foc lent anar coent la verdura. Gairebé al final de la cocció s’hi afegirà un raget de vi blanc, i hi posarem la sal corresponent.
Mentrestant, farem un fumet, amb les agalles i el cap dels llucets, ho posarem en una olla petita, amb una mica porro, ceba, carbassó, una patata i una fulla de llorer i es deixa bullir. Es reservarà per anar regant quan enfornem el peix.

Salpebrarem el lluç amb pebre vermell, hi tirarem el safrà i al mig del talls del lluç i per damunt, s’hi anirà posant les ametlles, els pinyons i 2 grans d’all prèviament  passats per la picadora.


 Al fons de la plata del forn s’hi col·locaran les verdures cuites prèviament, i al damunt el lluç. Enfornar-ho durant 25 o 30 minuts i anar regant-ho amb el fumet.







3 comentaris:

  1. Només he tastat el rap amb safrà i el vaig trobar molt bo, i això que no m'agrada el rap. El lluç m'encanta així que aquesta recepta ha d'estar boníssima!
    Petons.

    ResponElimina
  2. quin peix més bo! que m'en dones un trosset? petonets

    ResponElimina
  3. Gràcies!!!.... jo, com ja us he comentat alguna que altra vegada el peix no m'agrada... però l'ololoreta era força bona....
    Petonets
    Neus

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!