20 d’abr. 2011

TIRAMISÚ




Un postres molt conegut a Itàlia, i què jo gairebé no havia provat, i em cridava l’atenció però creia complicat. Al dissabte a la tarda una estona que tenia vaig pensar en el postres del diumenge, que ja sabeu que és el dia que em dedico a coses més elaborades, i finalment em vaig decidir per provar de fer el tiramisú.



INGREDIENTS

200 gr. de formatge mascarpone (una terrina)
3 ous
200 dl. de nata per muntar
4 cullerades de sucre
34 melindros
3 tasses de cafè fort
1 cullerada de conyac
xocolata en pols


PREPARACIÓ


Separarem els rovells de les clares, i posarem els rovells junt amb el sucre i el formatge en un bol i ho batrem fins que quedi una crema fina. Per un altra banda muntarem les clares a punt de neu i les afegirem amb compte amb una llengua de pastisseria a la crema de ous i formatge, fent moviments de baix a dalt.
Muntarem la nata i també l’afegirem amb la mateixa cura i ho reservarem a la nevera.
En una safata anirem fent un llit de melindros sucats al cafè amb conyac, no massa xops.



A sobre hi afegirem una capa de la crema de formatge, tornarem a fer una capa de melindros sucats i acabarem a dalt amb capa de crema. Tirarem per sobre el cacau amb pols que la cobreixi i ja el tenim a punt. Posarem a la nevera mínim 5 hores, però millor 24 hores.




3 comentaris:

  1. M'encanta el tiramisú, és un dels meus postres preferits! Me'l anoto per a provar un dia la teva versió

    ResponElimina
  2. Yo pongo el primero y esta claro que el postre lo pones tú, enhorabuena y a seguir endulzándonos.
    Saludos desde EL Escorial

    ResponElimina
  3. El tiramisú es uno de mis postres preferidos, pero nunca lo he hecho en casa, éste tiene una pinta exquisita.
    Besos

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!