19 d’oct. 2012

THUMBPRINTS (GALETES EMPREMTA DIGITAL)







Aquest mes a MEMÒRIES D'UNA CUINERA, ens proposen fer galetes... i m’ha encantat la idea, ja que fer galetes és molt divertit. Al bloc, tenim altres receptes de galetes, com galetes amb melmelada, galetes de coco, galetes de mantega amb un toc de canyella, però ens ha fet molta il·lusió fer un nou repte amb les galetes, i pensant quines faria, vaig trobar aquestes en un llibre d’una autora irlandesa:  Dulces i Pasteles ( I LOVE CAKE.... en versió original) i em va semblar una recepta senzilla i alhora amb una pinta fantàstica que em vaig decidir a fer-les. Doncs,  mireu si son fàcils que ja n’he fet tres dies.... 

Lo de empremta digital es perquè el forat que s’hi posa la xocolata i la melmelada el fas pressionant amb el dit a la bola de massa, com quan et fas el carnet. 




INGREDIENTS ( 15 peces) 

110 gr. de mantega a temperatura ambient

50 gr. de sucre
1 rovell d’ou
un polsim de sal
una cullera petita de sucre vainilla o essència de vainilla
130 gr de farina
xocolata de cobertura
melmelada al gust 



PREPARACIÓ


Escalfem el forn a 180º

Primer posarem en un bol la mantega tova i el sucre i ho batrem fins que quedi una crema, aleshores hi tirarem el sucre vainilla i el rovell d’ou i ho integrarem ben bé. Barregem la farina i la sal i la incorporem a la barreja, amassem ben amassada i en fem un rotlle que anirem tallant en porcions iguals i en farem boletes de cadascuna. En una safata coberta amb paper de forn hi posarem les boletes ben separades, i ara i posarem pressionant una mica amb el dit gros de la ma de manera que es fa un forat però sense arribar a traspassar la massa. 






En aquest forat hi posarem la melmelada que ens agrada, deixant alguns de buits si els volem amb xocolata, ja que aquesta es fica quant la galeta surt del forn. Enfornem durant 10 minuts controlant i quan es veu el sota ros ja es poden treure. Quan surten són toves però a mesura que es refreden ja s’endureixen i ara seria el moment de ficar la xocolata desfeta a les que hem deixat el forat buit.







13 comentaris:

  1. Qué xules!!!!!! i a mès amb l'opció de omplir-les de coses bones!!!! M'encanten!

    ResponElimina
  2. Bones i fàcils, i amb un nom ben divertit! Les de xocolata m'encanten... he he. petons!

    ResponElimina
  3. Mmmmm tenen una pinta espectacular!! i molt colorides!!! ideals!!!

    Petonets!!

    ResponElimina
  4. http://bonissim.blogspot.com.es/
    Quina pinta!!! segur que son molt bones.
    Gracies per visitar el meu blog.
    Chus

    ResponElimina
  5. Galetes, galetes i galetes!!La blogosfera s'omple de galetes i m'encanta!!jejejeje. Ja tens una seguidora més. un petonet

    ResponElimina
  6. Aquestes les intentare fer-las. Les meves tambe queden bones. Pro aquestes tenen una pinta estupenda.

    ResponElimina
  7. Tenen molt bona pinta aquestes galetes i el títol és molt original!!!

    ResponElimina
  8. A mi m'encanta fer galetes!! i aquestes fan molta patxoca! L'hauré de provar! :-)

    ResponElimina
  9. Estava intrigada pel nom, ara ja m'ha quedat clar.
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries.

    ResponElimina
  10. Gràcies pels vostres comentaris!!!!
    Son fàcils de fer i com diu la Sandra: Fan molta patxoca!!! ;)
    Petonets

    ResponElimina
  11. m'encanta el títol! i sobretot que accepten molts farcits!!! així ningú es pot queixar. moltíssimes gràcie sper participar. petonets

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!