12 de gen. 2012

PASTISSETS DE POMA D'IVARS





Aquestes festes el Pere va anar a felicitar el Nadal a un bon amic, en Josep, i els seus pares i jo, com que estava fent galetes per aquests dies, n’hi vaig fer portar unes quantes. Aleshores ells ens varen donar un bé de Déu de pomes madures  i dolces del seu entorn, què és  d’Ivars d’Urgell.
Em vaig dir, faré uns pastissets de poma en honor seu, seguint una recepta que vaig veure fa temps i no recordo on, però us puc dir que surt molt bona, ja que és un altra textura de pastís i amb molt de gust d’aquesta fruita.


INGREDIENTS

5 pomes golden grosses
4 ous mitjans
2 vasos  de farina
1 vas de llet
1 vas de sucre
1 sobre de llevat
melmelada de préssec (per donar brillantor)

PREPARACIÓ

Escalfem el forn a 180º.
Pelarem 3 pomes i les farem a trossos per posar al vas de la batedora, si no es molt gros fer servir un altre estri, perquè tot els ingredients van junts a triturar. Com he dit, quan tingueu les pomes a l’estri, afegir-hi els ous, la llet, la farina, el llevat i el sucre, tritureu tot fins que quedi una massa.
Sucarem uns motlles amb mantega i farina per tal que no s’enganxi i els omplirem amb la barreja i decorarem el sobre amb làmines de les altres dos pomes i ho posarem al forn uns 45 minuts.





4 comentaris:

  1. Quina delícia... fa dies que no faig postres. Em sembla que agafo la teva recepta i avui mateix m'hi poso!!! petons

    ResponElimina
  2. Mmmmmm... quina bona pinta fan aquests pastissets de poma d'Ivars!!

    Natàlia i Josep

    ResponElimina
  3. Que booooo!!!! amb el teu permis queda anotat
    Petons

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!