4 d’abr. 2014

CARXOFES A LA SEVA SALSA I PERNIL IBÈRIC








La carxofa, és una hortalissa amb unes propietats nutricionals molt saludables per al nostre organisme, és bona per als problemes digestius, ja que és depurativa, regula el trànsit intestinal i enforteix el sistema immunològic. És bona pel colesterol i redueix la pressió arterial. Una de les moltes propietats és que protegeix el fetge, per tant és bona pels problemes hepàtics...

Atenció als que patiu de mal de cap!, la carxofa és bona per les cefalees!.

Feta aquesta petita introducció a la carxofa, és molt interessant llegir la història mitològica d’aquesta hortalissa...  Cynara i el Déu Júpiter!.

Aquesta hortalissa o agrada molt o no agrada gens!, a mi personalment, m’encanta! Sempre busco diferents maneres de fer-les, i aquesta la vaig veure en un programa de televisió i em va semblar tant senzilla i gustosa que vaig decidir-me a provar-la i evidentment no em vaig equivocar, si us agraden les carxofes, aquesta recepta l’heu de tastar.




INGREDIENTS ( 2 persones)



4 carxofes per persona

4 talls de pernil ibèric prims

2 o 3 alls

oli d’oliva

1 cullerada rasa de farina

100 ml. de vi blanc

200 ml. de l’aigua de bullir les carxofes

sal

pebre



PREPARACIÓ



Netegem les carxofes fins deixar el cor i traiem el tronc però reservem-lo. Posem a bullir un olla amb aigua i sal i quan bulli hi tirem els cors de carxofa i deixem 15 minuts o fins que les vegeu cuites, no desfetes.

Mentrestant en una paella saltegem l’all tallat petit amb els troncs també tallats petits i una cullerada d’oli, passat cinc minuts hi tirem la farina remenem 2 vegades i tirem el vi. Deixem evaporar i tirem l’aigua de bullir, deixem que es vagi espessint, afegim una mica de pebre.

Seguidament, en un altra paella saltegem el pernil tallat petit junt amb l’all també petit, quant és cruixent, el posem dins el cor de les carxofes, aquestes les posem dins la paella amb la salsa tapem 2 minuts i les retirem a una safata i hi tirem per sobre d’elles la salsa.






5 comentaris:

  1. A casa ens agrada molt, la carxofa. Sempre mirem d'innovar fent noves receptes. Aquesta que ens proposes té molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Tienen una pinta estupenda. Aunque tendré que usar el traductor para prepararla. Un saludote.
    http://arandabuesa.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  3. Quina presència més colorida que ha quedat, una combinació que fa pensar que ha d'estar boníssim.
    Jo no sóc gaire de menjar carxofa però si té tantes propietats serà questió de menjar-ne.
    Una abraçada i bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  4. Hola, jo sòc de les que la carxofa m'entusiasma, però la veritat és que només les menjo en truita, al forn i poc més. Aquesta opció em sembla molt apetitosa, la tastaré.
    Salutacions!

    ResponElimina
  5. Les carxofes, amb tantes propietats...i si es presenten tan bé com aquestes teves...són irresistibles! Petons!

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!