5 de gen. 2011

SUQUET DE XIPIRONS FARCITS



Aquest es un plat que ens agrada molt i feia temps que no pensava en fer-lo,  però al anar a la peixateria els vaig veure ja farcits i frescos  i vaig pensar en el suquet . Mmmmm i ja se’m feia la boca aigua!, així perquè no compartir-ho amb tots vosaltres?
BONS REISSS!!!!


INGREDIENTS  (4 persones)
 

1k de xipirons farcits (si a la peixateria no en trobeu n’hi ha de congelats)
12 gambes
1 pot de pèsols de 150gr
1 ceba
1 tomàquet
1 vas de vi blanc
1 vas d’aigua amb ½ pastilla de brou de peix

Per la picada:
   1 all
   5 avellanes
   5 ametlles
   julivert
   1 llesca de pa torrat
 

PREPARACIÓ
 
En una cassola hi posem 1½ vas d’oli i quan es calent hi tirem els xipirons deixant-los fer un 10 minuts donant-los-hi algun tomb, els traiem i reservem. Seguidament a la mateixa cassola coíem  les gambes salpebrades i les deixem 1 minut per banda i també les reservem.
En aquest mateix oli hi posarem la ceba i el tomàquet ratllat, ho deixarem fins que estigui fet i hi tirarem el vi es deixa evaporar i s’hi tiren els xipirons i les gambes reservades.
Hi afegim el vas de brou i la picada que deixarem fer xup-xup i 5 minuts abans  d’acabar hi tirarem els pèsols deixant-ho coure 5 més.





7 comentaris:

  1. O nenes, que bo, que bo i que bo. Jo un dia vaig comprar calamars per fer farcits i al final varen acabar a la planxa, estava una mica colapsada de tanta cuina i vaig tancar uns dies per vacances.
    Una forta abraçada i que els reis us portin molta felicitat.

    ResponElimina
  2. Han d'estar boníssims i amb aquest suquet, a mi m'encanta sucar pa!
    Bons Reis a vosaltres també!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. oooooooooo! a mi també se'm fa la boca d'aigua en veure'ls!!! una recepta boníssima! feliç dia de Reis!!!! petonets

    ResponElimina
  4. Si els hi deixeu una micona d'aquest platet als Reis.. us portaran tot el que desitjeu! Petonets,

    ResponElimina
  5. Bon any nou!!!
    Aquest suquet és espectacular! quin sabor ha de tenir.... s'em cau la baba, m'encanta!
    Un petonàs

    ResponElimina
  6. Aquest suquet ha de ser deliciós!!mmmm!!
    Feliç 2011!

    ResponElimina
  7. Gràciessss i apa q no vàrem sucar-hi paaaaaaa!!!!
    :)
    Petontes

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!