28 de gen. 2011

FABIOLA

Per la iaia Montse




A casa nostra, tota la vida en alguna festa familiar que ens ajuntem tots, sempre l’acabem menjant... suposo que a tots ens agrada, és fàcil i ràpid de fer... La veritat és que la primera vegada que el vaig tastar em va sorprendre... es pot fer de moltes maneres, amb coco, xocolata.....A posar-hi imaginació.


INGREDIENTS

3 ous (separar rovell i clara)
100 gr. mantega
5 cullerades soperes de coco rallat (100 grs. de coco)
5 cullerades soperes de sucre (100 grs. de sucre)
1 paquet galetes maria (1 tub)
 ½  l. de llet amb un raget de conyac

PREPARACIÓ

Es posa en un bol la mantega, el sucre, el coco i els rovells d’ou i es barreja ben barrejat fins formar una pasta homogènia..  
En un platet s’hi fica la llet amb el rajet de conyac i es suquen les galetes Maria, acte seguit, s’hi posa una mica de la pasta barrejada en una cara de la galeta i així successivament una Maria rere l’altra fent-ne com un tren. Quan ja està, es munten les clares a punt de neu, i es tira per damunt el tren,  després s’hi tira coco, i es decora a gust de cadascú, unes cireres, anisets, trossets de xocolata, etc... 










17 comentaris:

  1. el primer cop que veig aquesta recepta! molt original! petonets

    ResponElimina
  2. NO fa gaire vaig descobrir aquests pastissos fets a base de galeta. Per mi van ser tot un descobriment de com la simplesa d'una galeta maria es converteix en dolç delicat i glamurós.
    Me l'apunto a la llista de desitjos!

    Una abraçada,
    Mglòria de Gourmenderies

    ResponElimina
  3. Això si que és original i unes postres sense fer servir el forn, ideal. Deu ser per llepar-se els dits. Petonets.

    ResponElimina
  4. Oh! Quina il·lusió m'ha fet veure aquest pastís! Va ser el meu primer i únic pastís que sabia fer abans d'entar de veritat a la cuina! Jo els faig amb xoco. Són una delícia i sorprenen a tothom! Petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  5. A torta esta com um aspecto delicioso... A textura esta perfeita, gostei muito : )
    Beijinhos e um bom fim de semana.

    ResponElimina
  6. Aquesta Fabiola m'encanta!! no l'he provat però la faré!
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  7. Super esponjosa i amb una combinació d'ingredients inmillorable. T'ha quedat genial!!el tall és magnífic.
    Molts petonetss

    ResponElimina
  8. Em guardo la recepta per donar-li una sorpresa al Jordi, em va perfecte!
    Petonets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  9. Quina xulada!! La meva àvia en sol fer i fins fa poc em pensava que s'havia inventat el nom de "Braç de Fabiola", fins que ho vaig cercar, i vaig veure que tenia raó!! M'encanta la recepta!!És un èxit assegurat! Una abraçada, Paula

    ResponElimina
  10. Tinc que tastar aquest postre, t'ha quedat molt bé.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Molt bona recepta..de sempre! Me l´apunto.

    ResponElimina
  12. Un postre muy original, facil y muy bueno, un saludo.
    JUAN

    ResponElimina
  13. Un pastis força interessant, que no he fet mai, el provaré.
    Petons

    ResponElimina
  14. Molt bo!, Jo el faig amb xocolata, m' anoto aquesta versió.

    ResponElimina
  15. Gràciessssss!!!!! pels vostres comentaris!!!... A qui no ho ha provat, proveu-ho... és bonissima i senzilleta....
    :)

    Petonets

    ResponElimina
  16. Me encantan tus recetinas de verdad que si.....ñiammmm ya tienes una nueva seguidora desde zaragoza! besicos



    http://anicaensucocina.blogspot.com/

    ResponElimina
  17. Bienvenida Anica!!!!
    Nos vamos viendooo
    Besos

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!