11 de nov. 2011

ESPAGHETTIS AMB LLAGOSTINS




Tocava fer pasta i com a mi no m’agrada gaire, no tinc massa receptes, però als meus “catadors” de casa si que els hi agrada molt, i els volia sorprendre, al mateix temps la recepta tenia que ser poc pesada per mi.
Buscant per la xarxa vaig trobar aquesta recepta al bloc de "JAVIRECETAS", si no el coneixeu, passeu a veure’l, té moltes receptes fantàstiques i molt ben explicades. Sembla molt complicat, però si us hi fiqueu veureu que és molt senzill.

Jo poso les meves quantitats, ja que ell ho fa per 2 persones i nosaltres som 3, i vàrem repetir una mica.


INGREDIENTS ( 4 persones )


750 grs de llagostins
500 grs d’espaguetis frescos
1 litre d’aigua
1 copa de conyac
1 all
1 cayena o ¼ de bitxo
10 cullerades d’oli d’oliva
1 ½  cullerada de farina
2 culleretes de postres de sal

PREPARACIÓ

Primer que tot pelarem els llagostins en cru, i posarem els caps i les closques en una paella amb 4 cullerades d’oli i els anirem coent,  al mateix temps amb una mà de morter anirem pressionant perquè treguin tot el suc, això ho anirem fent fins que siguin ben cuites, en aquest moment, hi tirarem el conyac i deixarem que s’evapori una mica i hi tirarem l’aigua.
Deixarem reduir-ho a foc mig uns 15 minuts, i quan hagi passat aquest temps tirarem les closques a un colador per recollir el brou sol, pressionarem un altra mica per treure tot el suc als caps.
Seguidament, agafarem una paella i posarem 4 cullerades d’oli i fregirem l’all laminat, la cayena i uns 10 llagostins tallats a trossos petits, dos minuts i hi tirem la farina donant quatre tombs perquè es torri, i de seguida hi afegirem el brou colat i jo deixarem a foc mig/alt que es vagi reduint, això seran uns 15 minuts més o menys, traurem la cayena i ho posarem a una batedora i ho batrem ben fi, tornant a tirar a la paella d’abans i deixarem reduir fins que tingui textura de crema.
En olla d’aigua bullirem la pasta segons el fabricant  ficant la sal i quan estiguin, els escorrerem. Els llagostins que teníem pelats els passarem dos minuts per una paella amb la resta d’oli i els abocarem a la salsa, ho remenem  i ho tirem per sobre la pasta i llestos.



6 comentaris:

  1. Hola! Aquesta recepta és bastant diferent de com la preparo jo, però té una boníssima pinta, ja la provaré. Si us agrada la pasta, jo tinc un bloc exclusivament dedicat a receptes de pasta. Si t'interessa t'envio l'enllaç.
    Records!
    Antonella

    ResponElimina
  2. tiene una pinta buenísima, tomo nota de la idea, que hace tiempo que me apetece hacer pasta marinera.
    bsts. maite

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta!!! com pot ser que no t'agradi gaire la pasta? si és boníssima!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Ei!
    M'han encantat!!!
    Jo faig una versió semblant, bollint la pasta directament en brou de peix. Bo-nis-sims!!!

    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Hola! Que delicia! que buena pinta tiene. A ver si me animo un dia de estos.

    Un abrazo!

    ResponElimina
  6. A els espaguetis li escauen bé tot tipus de salses
    Petons

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!